Kom julefettet på forskudd!

Kom julefettet på forskudd

Det har blitt desember og juleforberedelsene er så smått i gang for de fleste av oss. Vi får mindre tid til tidligere aktiviteter, og den første tingen som ofte må lide er treningen.

Men er det så lurt å droppe treningen nå som pinnekjøttet, risgrøten, karamellpuddingene, marsipan og sjokoladeracketer lokker i det ikke så alt for fjerne?

Forfallet er aldri langt unna

Det er en kjensgjerning at trening er ferskvare, og "forfallet" starter allerede dagen etter siste trening. Det du oppnår ved å ta en pause fra treningen, er enkelt og greit at det tar lengre tid å komme tilbake til det nivået du var på. Og jo lengre pausen blir, jo lengre er veien tilbake.

Vår råd er derfor ganske enkelt. Bruk disse hektiske førjulsukene til å fokusere på å opprettholde nivået du er på idag. Det kan du gjøre ved å stikke innom oss to ganger i uken for å holde deg i form, da er du mye bedre rustet når januar kommer og julefettet skal forbrennes.

Tren effektivt

Forskning viser at høyintensitetstrening er mest effektiv for å forbrenne fett. Tren derfor en time med høy intensitet hos oss, så forbrenner du mer fett enn om du hadde gått en spasertur på tre timer.

Hvis du klarer å opprettholde nivået ditt gjennom desember, så kan du med god samvittighet ta fri fra treningen i romjulen og så raskt være tilbake på samme nivå når januar kommer og nyttårsforsettene hagler rundt deg.

Julestria

I en gjennomsnittlig julemiddag kan det fort være like mange kalorier som du trenger for en hel dag. Når disse middagene så kommer på rekke og rad, følges opp av stillesitting og kanskje litt snop og en stor lunsj, kanskje en heftig frokost og en stor nyttårsmiddag - da er det klart at fettmengden vi får i oss på noen få dager er ganske stor.

Og dette fettet vil vi jo gjerne ha vekk igjen. Har du vedlikeholdt nivået ditt fra før jul - så er du spesielt godt rustet til å begynne forbrenningen. Du vil heller ikke ha så stor sjanse for å falle i den store "nyttårsforsett-fellen".

Trener du tre dager i uken, så er du til og med i ferd med å forbedre din egen form. Og hos oss så bruker du mindre tid på å forbrenne fett og å forbedre din egen form, enn du gjør med lavintensiv trening.

Gi god form i gave

Ønsker du at noen i familien, eller en venn skal få nyte godt av det samme, så tilbyr vi nå gavekort på nybegynnerkurs á 500,- pr. gavekort.

Vi har også gavekort på personlig trener, der du selv velger beløp og får 20% rabatt i denne perioden.

Gi noen en god start på nyåret med våre gavekort!